Om Babyshop.no

Velkommen til Babyshop.no!

Her kan du i ro og mak gjøre deg kjent med vårt store utvalg av kjente merkevarer, lese tester om hvordan produktene fungerer i hverdagen og få varene levert innom noen få virkedager. En ekstra trygghet er at Babyshop ikke bare er en nettbutikk, men en solid faghandel med kunnskapsrike ansatte og en rekke butikker du kan besøke. Gode råd, veiledning, service og oppfølging er aldri langt unna, uansett hvilken av våre butikker du handler i.

Vi strekker oss fra spedbarn og opp til eldre barn, og ønsker å inspirere både liten og stor til en herlig shoppingopplevelse. Håper du finner det du leter etter, men har du spørsmål så nøl ikke med å besøke oss eller kontakte vår kundeservice på [email protected]

Nettbutikken er selvfølgelig alltid åpen for handel, men ønsker du å snakke med noen kan du ringe mellom 08.00-17.00 alle virkedager.

Alle e-poster vil bli besvart fortløpende og vi legger vår sjel i å ha god norsk kundeservice!

Her finner du all kontaktinformasjon til oss "Kontakt oss".

Babyshop.no er operert av Babystore Norge AS organisation number 898 278 662

Betaling

Kontokort
I dag kan du betale for dine varer på Babyshop.no med VISA, MasterCard og Eurocard. Det tilkommer ingen ekstra kostnad når du betaler med kredittkort!

 

DIBS beskytter din informasjon
Alle transaksjoner er kryptert via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhet, bruker vi også 3DSecure. Kjøp med kredittkort skjer uten avgifter

 

PayPal
PayPal er en enkel måte å betale med kreditt- eller kontokort. For å bruke denne betalingsmåten som både er sikker og enkel, krever det at du har et konto hos PayPal. Det får du ved å klikke her.

Det tilkommer ingen ekstra kostnad når du betaler med PayPal.


 

Faktura
Via Klarna tilbyr vi deg å betale din ordre med faktura. Vi gjør en rask kredittsjekk i forbindelse med din bestilling og du får beskjed direkte om du blir godkjent.

Betalingsbetingelsene er 14 dager!

Husk at du må skrive inn riktig adresse og postnummer når du registrerer deg for at fakturaen din skal bli godkjent. Koster 30 kroner. Vilkår.

 

Klarna konto
Via Klarna har du mulighet for delvis betaling når du handler hos babyshop.no. Med denne betalingsmåten, har du mulighet å betale av i ditt eget tempo fra 95 NOK per måned eller 1/24 av det totale beløpet på kontoen. Du kan alltid velge å betale hele beløpet når du vil.

Det tilkommer et administrasjonsgebyr på 45 NOK og en årlig prosentsats på 22% for delvis betaling. Klikker du her kan du regne ut din månedskostnad med denne betalingsmåten.

 

Fraktkostnad
Fraktkostnad 29 NOK.

 

Karriere

Vil du bli en del av vår herlige gjeng?

Hver dag med oss skal være morsom - Don't Monday it!

Vi vokser så det knaker og søker stadig nye talenter som er klare for neste utfordring. Ta en titt på vår karriereside og se om noen av de ledige stillingene er noe for akkurat deg!

Kontakt oss

Har du noen spørsmål til oss her på Babyshop.no? Kontakt oss gjerne!

Kundeservice

Man-fre 08.00 til 17.00

Tel: + 47 21402858
E-post: [email protected]

 

Retur & Lager

Babyshop AS
Norra Stigamovägen 4
555 92 Jönköping
Sweden

Hovedkontor

Babyshop Norge AS
Billingstadsletta 14
1396 Billingstad
Tel: 66 77 52 50

Om varen du søker ikke finnes i nettbutikken, ta kontakt med din lokale Babyshop-butikk, den kan finnes der!

Babyshop Norge AS har organisasjonsnummer: 884 012 392
Vanlige spørsmål og svar
Fakta og prisinformasjon er gitt med forbehold om skrivefeil, prisøkninger, lagersaldo, eventuelt feilaktig produktbeskrivelse eller annen vareinformasjon. Situasjoner hvor varer er utsolgt, kan forekomme. 

Hvordan bytter eller returnerer jeg en vare?
For å returnere en vare, bruk den inkluderte returseddelen (Return Drop Off) til å sende varen tilbake til oss. Du klistrer lappen på pakken og leverer den inn på samme sted som du hentet den ut. Dette for at den skal komme raskt og sikkert frem til vårt lager. Har du valgt Click to Collect ved din bestilling, vil det ikke følge med en returlapp i pakken. Du kan da levere returen inn i en av våre fysiske butikker, så blir tilbakebetalingen utført når vårt lager har behandlet din retur. 

Ønsker du å bytte din vare, legg en ny bestilling og bruk koden på den grønne seddelen som følger med pakken, for fri frakt på din nye ordre. Om du har spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice. 

Klikk her for å kontakte kundeservice.

Hvor mye koster frakten?
Ved bestilling tilkommer en fast frakt på 29 NOK. Bestiller du til butikk eller om totaltverdien er over 999,- er fraktkostnaden 0 NOK.

Angrerett og returrett
Dersom du ikke er fornøyd med varen, har du 30 dager på deg til å returnere varen. Det betyr at du har åpent kjøp i hele denne perioden, og kan sende tilbake varen og få pengene igjen. 

Vi garanterer refusjon på alle varer, så lenge de er i ubrukt stand når de returneres. Alle merkelapper eller etiketter må fortsatt være intakte, og varene kan ikke være skadet, brukt eller vasket.

Retur av varer i 3 for 2 kampanjer
Hvis du har kjøpt varer i et 3 for 2 tilbud, må samtlige varer i bestillingen returneres. 
Det er ikke mulig å returnere enkelte varer kjøpt via dette tilbudet.
Bytte av farg eller størrelse kan ev. hver mulig. Kontakt Kundeservice for mer informasjon.
Ved eventuell reklamasjon, kontakt alltid vår Kundeservice.

Kommer det moms i tillegg når jeg mottar bestillingen?
Momsen er alltid inkludert i prisen du ser i nettbutikken.

Har min bestilling gått igjennom?
Hvis du er usikker på om bestillingen har gått igjennom, er det flere måter å sjekke dette på:

  • Når du har gjort en bestilling, vil det dukke opp en side med overskriften ”Din bestilling”.
  • En ordrebekreftelse skal ha blitt sendt til e-postadressen du har oppgitt.
  • Du kan se din ordre når du logger inn på nettsiden under ”Mine sider”.

Kan jeg legge til/bytte varer på min bestilling?
Etter at bestillingen er godkjent, kan vi ikke legge til flere produkter i samme kjøp. Men legger du en ny bestilling for produktet/produktene du vil legge til, trekker vi selvsagt av prisen for dobbel frakt.

Hvor er min faktura?
Din faktura blir sendt til den e-postadressen du har oppgitt hos Babyshop.no fra ”Klarna”, vår fakturapartner. Dette skjer samtidig som vi sender bestillingen til deg.

Når blir bestillingen sendt?
Det tar ca. 3-5 virkedager innen du får din bestilling. Pakken blir da levert til et ombud i nærheten av oppgitt postnummer.

Hvor er min bestilling?
Du kan spore din bestilling med hjelp av kollinummeret du fikk i bekreftelsen, når du gjorde bestillingen. 

Hva gjør jeg hvis jeg har fått feil vare?
Har du fått feil vare levert til deg, eller at varen ikke er i forventet tilstand kan du kontakte vår kundeservice på [email protected] eller telefon +47 (85) 290071.

Hva gjør jeg hvis jeg vil klage på en vare?
Når det gjelder klager følger Babyshop.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer. Kontakt oss alltid på  +47 (85) 290071 eller [email protected] før du sender varen tilbake. Ta et bilde/video av skaden og send det sammen med en forklaring til vår kundeservice. Vi står alltid for fraktkostnadene når det gjelder reklamasjoner.

Jeg kan ikke logge inn med mine opplysninger, hvorfor?
Først av alt sørg for at du har riktig e-postadresse. Hvis du fremdeles ikke kan logge inn er den enkleste måten å be om et nytt passord under "Glemt passord". Der fyller du inn e-postadressen og mottar en e-post med en link. Du klikker på linken for å opprette et nytt passord som du kan logge inn med. Kan du fremdeles ikke logge inn, kontakt vår kundeservice på [email protected] så hjelper vi deg.

Jeg er under 18 år,  kan jeg handle fra nettbutikken da?
Hvis du er under 18 år, må du alltid ha tillatelse fra foresatte for å få legge en bestilling hos Babyshop.no.

Kan jeg endre leveringsadressen etter at bestillingen er lagt?
Dersom vi ikke allerede har sendt bestillingen gjør vi alltid vårt beste for å endre adressen. Vennligst send en e-post til vår kundeservice [email protected] og skriv ”Feil leveringsadresse” i emnefeltet. Deretter skriver du ordrenummeret og riktig adresse i e-posten. Vi bekrefter endringen når den er gjort. Merk at du aldri kan endre adressen hvis du har valgt å betale med faktura, ettersom ordren av sikkerhetsgrunner må sendes til den adressen du er registrert på.

Kan jeg legge til en vare i bestillingen jeg allerede har gjort?
Nei, dessverre så legger vi ikke til/tar bort varer fra en ordre som allerede er lagt.

Jag kan ikke bestille fra nettsiden?
Hvis du ikke kan bestille fra nettsiden, kan det være for at du prøver å betale med et kredittkort vi for øyeblikket ikke samarbeider med. Det gjelder for eksempel VISA Electron og American Express. Du kan heller ikke velge betalingsmåten ”Faktura” eller ”delvis betaling” hvis pakken skal sendes til en annen adresse enn den du er registrert på.

Hvis de overnevnte alternativene ikke stemmer på deg, ta vennligst et skjermbilde av hvordan det ser ut når problemet oppstår og send det til vår kundeservice på [email protected].

Jeg kan ikke bestille flere av en vare – hva betyr det?
Hos oss kan man bare bestille det antall varer som finns på lager. Årsaken til dette er at vi vil holde våre raske leveringer. Du vil derfor ikke kunne kjøpe flere varer enn det vi har på lager, og systemet vil automatisk gå tilbake til det antall varer vi har.

Produktet jeg kjøpte er nå på salg, kan du refundere meg?
Det er veldig vanskelig for oss å vite om og når noe vil komme på salg. Som et resultat av dette, kan vi ikke refundere mellomlegget om en vare går ned i pris etter at du har gjort et kjøp.

Hva er det som gjelder ved kampanjer?
Når vi har kampanjer, kan det være visse vilkår og begrensninger, dette kan du lese mer om her.

Hva skjer hvis min bestilling blir forsinket?
Hvis det blir noen forsinkelser har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner den nye leveringstiden. Hvis du vil annullere kjøpet og du allerede har betalt, fører vi tilbake pengene på det kortet du betalte med under en av de nærmeste dagene.

I tilfelle tvist 
Eventuelle tvister skal avgjøres ifølge norsk lov. Babyshop.no følger alltid Forbrukerrådets retningslinjer. 

Vilkår og betingelser

Ordrebekreftelse
Når du har akseptert bestillingen sender vi deg en ordrebekreftelse via e-post, og deretter ytterligere en bekreftelse når vi har pakket bestillingen. Du kan også gå inn på din medlemsside for å få informasjon om bestillingen.

Angrerett og returrett
Dersom du ikke er fornøyd med varen har du angrerett i 30 dager. Det betyr at du har åpent kjøp i hele denne perioden, og kan sende tilbake varen og få pengene igjen. Hvis du ønsker å angre ditt kjøp må du selv stå for returfrakten. 

Vi garanterer refusjon på alle varer, så lenge de er i ubrukt stand når de returneres. Alle merkelapper, etiketter og originalforpakninger* må fortsatt være intakte, og varene kan ikke være skadet, brukt eller vasket.

*Returadresselappen kan for eksempel ikke klistres direkte på skoesken.

På grunn av hygieniske årsaker godtar vi ikke returer av:
Smokker og tåteflasker
Undertøy
Badetøy
Øredobber
Hårbånd, diadem og klemmer

Fraktkostnader
29 NOK, Fri Frakt over 999 NOK (PostNord)

Ved bestilling til butikk er fraktkostnaden 0 NOK

Forventet leveringstid
3-5 arbeidsdager (PostNord)

Samarbeidspartnere for våre leveringer
Vi samarbeider med PostNord for levering av bestillingen din. Vi har valgt PostNord som distributør, hovedsakelig på grunn av deres mange utleveringssteder og deres raske og pålitelige leveringer. Dette gjør det mulig for oss å være så tilgjengelige som mulig for våre kunder.

Produkter på lager
Alle produktene du ser på vår hjemmeside er tilgjengelige dersom ikke annet er nevnt. 

Priser og betaling
Alle priser som oppgis på Babyshop.no er inklusive moms. Fraktkostnaden på 29 NOK kommer i tillegg. Ved bestilling til butikk er fraktkostnaden 0 NOK. Kampanjetilbud på produkter gjelder så langt lageret rekker, om ikke noe annet oppgis av Babyshop.no.

Click to Collect
Velg Click to Collect når du handler hos oss på Babyshop.no, som betyr at du enkelt kan gjøre en bestilling på nett og hente i nærmeste fysiske butikk. 

Pakken kommer frem ca. 3-5 virkedager senere, avhengig av hvilken butikk du har valgt. Ved bestillinger etter kl 16.00 og på helger og helligdager sender vi pakken fra vårt lager førstkommende virkedag. Butikken sender SMS når varene er klare for henting. Om pakken ikke hentes innen 14 dager, sendes den automatisk i retur. 

Personopplysninger og sikre betalingsløsninger
Vi garanterer at alle betalningsalternativene er sikre. Babyshop.no tilbyr sikker kortbetaling med VISA, MasterCard og Eurocard. Alle transaksjoner er kryptert via SSL (Secure Sockets Layer), og for maksimal sikkerhet bruker vi også 3DSecure. Passord angitt av kunden lagres kryptert. Babyshop.no lagrer en viss kommunikasjon som Babyshop.no har med kunden via telefon eller e-post, for å kunne tilby kunden den service som forventes. Kjøp med kredittkort skjer uten avgifter.

Forsinkelse
Om bestillingen er forsinket har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke er enig i den nye leveringsdatoen. Vil du kansellere bestillingen p.g.a. forsinket levering og har forhåndsbetalt, blir pengene returnert til kontoen din innen noen få dager. Har du valgt å betale med faktura, avbryter vi den.

Kjøp/retur og erstatning

Vi sender en returadresselapp med i pakken som skal brukes når du sender varene tilbake. Det er viktig at du sender varene fra samme utleveringssted som du fikk varene levert til. Vi garanterer refusjon på alle varer, så lenge de er i ubrukt stand når de returneres. Alle merkelapper, etiketter og originalforpakninger må fortsatt være intakte, og varene kan ikke være skadet, brukt eller vasket.

Klikk her for å kontakte kundeservice!

Feil eller skadet vare

Når det gjelder klager følger Babyshop.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer. Kontakt oss alltid på +47 (85) 290071 eller [email protected] før du sender varen tilbake. Varen må returneres innen 14 dager sammen med en forklaring av skaden eller hva som var feil.

I tilfelle tvist
Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov. Babyshop.no følger Forbrukerrådets retningslinjer.

RETUR ved "kjøp 3 betal for 2" og andre flerprodukts-tilbud
For produkter kjøpt i noen av våre flerprodukts-tilbud, der en eller flere varer returneres, kommer kunden til å betale fullpris for den/de varer som kunden velger å beholde, fullprisen kommer til å bli dratt fra tilbakebetalingsbeløpet. Om kunden returnerer hele kjøpet, får kunden pengene tilbake for hele kjøpet også.

Er du under 18 år?
Er du under 18 år må du ha tillatelse fra foreldrene dine for å bestille med oss!

Integrity policy

1. GENERAL

Babyshop protects your personal privacy and takes measures to ensure that your personal data is protected when using our services. Below is our policy regarding integrity ("Integrity Policy") that determines how Babyshop Sthlm AB, CIN 559004-3658, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden, [email protected] ("Babyshop/we") is using, processing and protects your personal data. The Integrity Policy is applicable when Babyshop is providing services and products related to purchase, service matters and other contact with Babyshop.

Parts of the Integrity Policy also applies to the processing of personal data for persons who consents to customized marketing services ("Subscriber").

2. WHO IS RESPONSIBLE FOR YOUR PERSONAL DATA?

Babyshop is the data controller and has the following contact information:

Via mail: Babyshop Sthlm AB, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden

Phone: +46 (10) 7502423

Email: [email protected]

Babyshop intends to process all personal data in a legal, open and fair manner in accordance with applicable law (including the European Union General Data Protection Regulation 2016/679 of 27 April 2016).

3.     WHEN DO WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA?

As a customer at Babyshop, we process your personal data when you make a purchase on Babyshop’s website, use Babyshop’s support, visit Babyshop’s website or otherwise contact Babyshop. The purposes of Babyshop’s processing of personal data are specified in section 5.

As a Subscriber at Babyshop we process personal data about you. All personal data is specified in section 4.

Babyshop also collects and updates address information through third party services, such as Klarna and Qliro, for address updates.

 

 

 

4. WHAT PERSONAL DATA DO WE COLLECT AND PROCESS?

Purpose

Legal basis

Types of personal data

Type of processing

Automated decision-making

Storage period

Obligations in connection to order/purchase

Performance of contract

Processing of personal data is required for Babyshop’s fulfilment of obligations in connection with order/purchase. The absence of personal data means that Babyshop cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding purchase

Delivery (including contact in connection to the delivery)

Identification

Handling of payments (including any obtaining of credit data and analysis of payment solutions)

Handling of complaints and warranty matters.

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of handling any complaints and warranty matters

Fulfil Babyshop's legal obligations

Statutory requirement

Processing of personal data is required by law. The absence of personal data means that Babyshop cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding any defects/complaints

Handling necessary to fulfil Babyshop's legal obligations by law, judgment or public authority decision (such as the Accounting Act and Product Liability Rules and Product Safety)

No

In accordance with the statutory requirement

Segmented marketing of Babyshop’s goods via email, phone or SMS / MMS

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy Babyshop's legitimate interest in certain marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Sending newsletters with information and offers

Simplify the use of Babyshop services (e.g. by saving favourites and thus facilitating future purchases or reminding you of items forgotten in the digital shopping cart)

Personal communication based on your behaviour through Babyshop media

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of giving more offers from Babyshop.

Customised offers as well as targeted communication via mail, email, phone or SMS / MMS

Consent

Processing takes place after obtaining consent for certain customised marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Specified customer choices regarding communication channels.

Personalised marketing (e.g. relevant product recommendations, presentation of specific benefits and offers, and other similar actions)

Analysis of your personal data is done at the individual level. The analysis is the basis for Babyshop's communication with you and the offers, benefits and information sent to you

Yes

Until the consent is revoked

Manage customer service issues

Legitimate interest

The processing is necessary to meet your and Babyshop's legitimate interest in customer service.

Name

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Correspondence

Any defects / complaints

Communication and response of any questions to our customer service

Identification and investigation of possible complaints and support cases

No

Until the matter is closed

Implementation and handling of competitions and / or events

Consent

Processing takes place after obtaining consent for processing personal data for handling competitions and / or events.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Information regarding competition entries

Information regarding event evaluations

Contact before and after competitions or events where you participated (e.g. notifications, questions or evaluations)

Identification

Selection of winners

Provision of possible winnings

No

Meanwhile the competition / event and stages in connection thereto are in progress

Evaluation, development and improvement of Babyshop’s services, products and systems

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Babyshop's legitimate interest in the evaluation, development and improvement of Babyshop’s services, products and systems.

Age

Sex

City

Correspondence / feedback about Babyshop’s products

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Babyshop

Adaptation of services

Development of information for improving commodity and logistics flows (e.g. forecasting of purchases, inventories and deliveries)

Development of information regarding development and improvement of Babyshop's product range

Development of information for the development and improvement of Babyshop’s resource efficiency

Development of information for planning of establishments

Offer the opportunity to influence product range

Development of information for the improvement and development of IT systems

Personal data analyses are made through segmentation of customers and made on an aggregated level using unidentified or pseudonymised data

No

36 months from collection

Prevent, avoid and investigate crimes against Babyshop as well as prevent abuse of Babyshop services

Statutory requirements and legitimate interest

1) The processing of personal data subject to statutory requirements.

2) The processing is necessary to satisfy your and Babyshop's legitimate interest in preventing, avoiding and investigating crimes as well as preventing abuse of Babyshop services.

Social security number or national ID

Video recordings from camera surveillance

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Babyshop

Prevent and investigate possible fraud / legal offense

Prevent harassment, junk mail, phishing, or other actions prohibited by law or Babyshop’s terms

Protection and improvement of IT environment

No

36 months from collection

Administration of customer profile

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Babyshop's legitimate interest in managing your customer profile and facilitating you to use your rights to modify, delete, limit your stored personal data and data portability.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase information

Username and password

Settings regarding your profile and your personal choices

Enable login

Ensure identity

Allow you to change, delete and restrict the storage of personal data

Ensure correct and updated personal data

Offer access to purchase and payment history

Managing your customer choices

No

36 months from collection

When Babyshop processes personal data based on a balance of interest, we have assessed that our interest in processing personal data outweighs the privacy violation that the processing may imply, partly because the processing is limited and that the data subject can contact Babyshop and at any time have its data deleted. Babyshop never processes sensitive personal data based on a balance of interest and does not perform automated decision making without your consent.

When Babyshop processes personal information with the consent of you, your consent must be voluntary, specific, informed and imply unambiguous consent to be considered as legal basis. If you have given your consent to Babyshop, you are entitled to withdraw it at any time.

5. PROFILING

For Subscribers, Babyshop may process personal data through profiling. Such profiling is done with your consent. You can revoke your consent at any time.

Profiling means that we analyse information about how you use our website, what products, services and offers you have shown interest in, information about your purchases, which of our newsletters you have interacted with, if you have signed up for any of our events and information about your account. We do this to provide you with offers we think is suitable for you and to invite you to events we think you are interested in.

You are entitled to object to such profiling at any time. Any objection may be emailed to [email protected] Upon receiving your notification, Babyshop will stop processing your personal data for this purpose.

6. ACCESS TO STORED PERSONAL DATA

Babyshop may disclose personal data to other companies that are part of the same group as Babyshop, as well as to partners to fulfil our commitments and the purposes mentioned above. Our partners are: Panagora, Daniel Jernström, QlickView, Element Logic, PerfectIT, Unifaun, Posti, PostNord, Budbee, UPS, Shipwallet, Hörby Bruk, Captech, Leggodt, Pragma, NSH Nordic, Zendesk, Xcally, Relation Desk, Netigate, PayPal, Qliro, Nets/DIBS, Trustly, Klarna, Customer Value, Rule, Preglife, Google, Forward3D, Lifeler, Nosto, TradeDoubler, Criteo, Facebook, Hojtar, Sitegainer, Disqus, Yandex, vk.com, Sogou, Baidu, Microsoft, Naver, Affiliate Window, CrazyEgg, Datafeedwatch, Wordpress, Relex, Redeal och Veinteractive.

Data forwarded to third parties is only used to provide the abovementioned services to you, such as freight forwarders in the field of delivery of goods, media agencies for distribution of marketing and credit reporting or debt collection agencies for credit reporting, identity checks and debt collection.

We never transfer your personal data for marketing purposes conducted by third parties outside the Babyshop Group and our partners. We will neither sell your personal data to third parties without your permission. Babyshop may disclose your personal data if it is necessary to comply with applicable laws or government requirements, to safeguard Babyshop's legal interests or to detect, prevent or notice fraud and other security or technical issues.

Babyshop always strives to store personal data within the EU/EEA. The data may be transferred and processed in a non-EU/EEA country (third country). Transfers made are made to the United States, for Google Analytics (analysis) and Zendesk (customer service). Any transfer is made in accordance with applicable legislation and persons subject to the transfer will be notified.

7. HOW DO WE PROTECT YOUR PERSONAL DATA?

We have taken technical and organizational measures to protect your data from loss, manipulation and unauthorized access. We are continuously adjusting our security measures in accordance with the progress and developments in the technical field. To make card purchases as secure as possible, all data is sent in an encrypted form. This means that the information is transmitted via a secure connection and that your personal data cannot be read by third parties. For card purchases, we collaborate with an authorized payment agent that helps us to instantly check with the bank that the card is valid for purchase. Our payment agent processes your card details in accordance with the international security standard PCI DSS developed by VISA, MasterCard, Diners, American Express and JCB card companies. This means that the security is very high when processing your card details. When you pay by card, we reserve the right to carry out an identity check.

 

Babyshop may allow third parties to use your personal data for marketing purposes upon request by us to promote our products and services, but we will never allow a third party to use your personal information to conduct their own marketing towards you.

8. WHAT ARE YOUR RIGHTS?

Babyshop will, at your request or on its own initiative, rectify, delete, disassociate or supplement your personal data if the data is found to be incorrect, incomplete or misleading.

As a data subject, you have the right to request:

1.     Access to your personal data. You have the right to have a filing extract or a copy of all personal data Babyshop is processing about you. This right can be used at any time through a written and signed request.

2.     Rectification of your personal data. You have the right to request that Babyshop will correct incorrect or incomplete processed personal data without unnecessary delay.

3.     Deletion of your personal data. You are entitled to request that your personal data is deleted if the storage of data no longer is necessary for the purpose for which it was collected. If there is a statutory requirement to store your personal data or if there are other legitimate reasons why Babyshop must store your data, such as unpaid debts, your personal data cannot be erased. We will end all processing of personal data for other purposes than complying with the legislation.

4.     Restriction of processing. You are entitled to request that your personal data be processed for certain restricted purposes. For example, you may request a restriction when you believe your information is incorrect and you have requested a correction according to the above. While the accuracy of the data is being investigated, its processing will be restricted.

If your personal data is stored at Babyshop, you have the right to data portability. That means the right to, under certain conditions, extract and transfer some of your personal data in a structured, widely used and machine-readable format to another personal data controller.

If Babyshop is processing personal data based on a balance of interest, you have the right to object to such processing. In the case of opposition, Babyshop will continue the processing only if there are more compelling interests to do so.

You may at any time object to your personal data being processed for direct marketing. Babyshop does not process your personal data for direct marketing purposes if you oppose to such processing. Once we have received your objection, we will cease to process your personal data for such marketing purposes. Any objection is sent to [email protected] If you have consented to Babyshop storing and using your personal data for marketing purposes, you may revoke such consent at any time. Such recall may be limited to only part of the processing, such as direct marketing. Any recall is sent to [email protected]

As a data subject, you own the right to file any complaints regarding the processing of your personal data to the Swedish Data Protection Authority.

9. USE OF COOKIES AND OTHER TRACKING TECHNIQUES

Our website uses cookies and other tracking techniques to enhance your online experience. You will find more information about this in our cookie policy. Babyshop uses, among other things, Google's advertising services. You can read more about Google's collection, sharing, and use of data here.

10.   POSSIBLE CHANGES OF BABYSHOP’S INTEGRITY POLICY

Babyshop reserves the right to make changes to this Integrity Policy at any time. If the Integrity Policy materially changes, then Babyshop will, with reasonable notice, communicate this on its website and/or through email to you.

11.   CONTACT INFORMATION TO THE DATA CONTROLLER

We are protecting our customers' personal data! Do not hesitate to contact us if you have any questions about how we process your personal data, this privacy policy or if you wish to request a filing extract.

Our contact information:

Babyshop Sthlm AB

BOX 29098

100 52 Stockholm

Sweden

Phone: +46 (10) 7502423

Email: mydata@babyshop.com

Business register: Bolagsverket

CIN: 556699-1542